Jak wyłączyć pocztę głosową w telefonie?

Porady

Jak wyłączyć pocztę głosową w telefonie?

Poczta głosowa, to przydatne urządzenie, kiedyś nawet była oznaką statusu społecznego. Dzisiaj, coraz częściej wkurza. Jak ją wyłączyć?

„Dzień dobry, tu (JA). Niestety nie mogę teraz rozmawiać. Proszę zostaw wiadomość.” – Jak często słyszałeś taką wiadomość? W zamierzchłych latach 2000. Poczta głosowa była w modzie. Ten, kto ją nagrywał uchodził za człowieka światowego i robiącego karierę. Natomiast ten, kto ją słyszał nierzadko rozłączał się zdenerwowany, nie chcąc gadać do automatu. 

Czemu poczta głosowa odchodzi do lamusa?

Były więc wersje poważne i oficjalne, były też rozmaite wersje śmieszkowe. Były zapełnione poczty, na które nie można było już nagrać żadnych wiadomości i były wiadomości nieodsłuchiwane przez tygodnie. Wynalazek poczty głosowej, po pierwszym zachwycie dość szybko rozczarował. Już w 2012 roku (czyli dekadę temu!) Amerykańskie badania donosiły, że aż 30 proc. wiadomości głosowych nie jest odtwarzanych przez co najmniej 3 dni. 20% użytkowników telefonów nigdy nie sprawdza swojej poczty głosowej. Co było tego powodem?

Uciążliwa procedura

Sama procedura nagrywania i odsłuchiwania poczty głosowej jest wyjątkowo uciążliwa i długa. Aby odsłuchać wiadomość z poczty głosowej trzeba:

  1. Oddzwonić na numer poczty głosowej.
  2. Podać kod (często, nie zawsze).
  3. Przebrnąć przez długie i monotonne komunikaty operatora o tym kiedy dokładnie wiadomość została nagrana. 

A kiedy wreszcie udaje Ci się odsłuchać tę ważną wiadomość, okazuje się, że jest to długa, pełna trzasków, szurań i innych odgłosów tła… pauza. Aby usunąć nagranie z poczty głosowej – musisz ponownie przejść skomplikowany system komunikatów. Noc dziwnego, że wielu to irytowało.

Rozwój komunikatorów

Sam sposób działania poczty głosowej nie zachęcał do korzystania z tego instrumentu, ale gwoździem do trumny prawdopodobnie był gwałtowny rozwój innych aplikacji do komunikacji. Dziś osoby lubiące pozostawiać wiadomości głosowe mogą skorzystać z takiej opcji w messengerze, whatsupie, lub wysłać je nawet SMS-em. Są to rozwiązania intuicyjne w obsłudze, powszechne i dużo szybsze. Nic dziwnego, że większość z nas nie korzysta już z poczty głosowej, a ci, którzy mają ją włączoną szukają sposobu, jak wyłączyć lub w ogóle zlikwidować tę niechcianą funkcję. 

Jak wyłączyć pocztę głosową?

Mimo spadku użyć poczty głosowej operatorzy nadal utrzymują tę funkcję standardowej ofercie. Są oczywiście sytuacje, w jakich wyższość poczty głosowej na innymi formami komunikacji, a zwłaszcza komunikatorami tekstowymi, jest uzasadniona. Chociażby w przypadku osób niedowidzących. Wyłączenie (dezaktywacja) poczty głosowej u większości operatorów wygląda podobnie, różniąc się szczegółami. 

3 sposoby, jak wyłączyć pocztę głosową?

U większości operatorów pocztę głosową możesz wyłączyć (lub włączyć) na co najmniej trzy sposoby:

Przez aplikację lub na stronie internetowej:

  • Wejdź w zakładkę z pakietem aktywnych usług („usługi” lub „Pakiety”). 
  • Przejdź do sekcji „Ustawienia” lub „zarządzaj”. 
  • Dezaktywuj usługę poczty głosowej zaznaczając odpowiednie okno. Prawdopodobnie aplikacja będzie prosiła o potwierdzenie dezaktywacji. 

Wysyłając SMS

  • Wyślij SMS o wskazanej przez operatora treści (np.: REZ – rezygnacja / wyłączenie, lub „dezaktywuj”, „wyłącz”)  pod numer właściwy dla twojego operatora (Sprawdź wysokość opłat – z reguły jednak wynosi ona tyle, co za wysłanie zwykłej wiadomości SMS na numer komórkowy).

Poprzez infolinię

  • Dzwoniąc na infolinię możesz zlecić wyłączenie poczty głosowej – operacja ta z reguły trwa co najmniej 24 godziny.

Dezaktywacja automatyczna

Są operatorzy, którzy sami automatycznie wyłączają usługę poczty głosowej u abonentów, którzy nie korzystają z niej przez okres dłuższy niż 3 miesiące. 

Jak ponowne włączyć pocztę głosową?

Włączanie poczty głosowej jest bardzo podobne do jej wyłączania. U większości operatorów możesz bez problemów w każdej chwili ponownie aktywować te usługę. W tym calu należy skorzystać z którejś z trzech opcji wymienionych powyżej (aplikacja, infolinia lub sms). 

udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest

promowane wpisy

Nie ma to jak wolność w mobajlu.

Zaciekawiła Cię oferta? Zostaw swój numer, a nasz sprzedawca skontaktuje się z Tobą niebawem.

Administratorem Twoich danych osobowych jest P4 sp. z .o.o. z siedzibą w Warszawie (02-677), ul. Wynalazek 1 (dalej „P4”). Będziemy przetwarzać Twoje dane w celu nawiązania kontaktu telefonicznego.
Masz prawo zażądać dostępu do treści danych, które Cię dotyczą – poprawić je, zaktualizować, sprostować, przenieść, usunąć lub ograniczyć ich przetwarzanie. Możesz też wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.
Zawsze masz prawo do wycofania wyrażonej zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Twoich danych sprzed wycofania zgody.
Jeśli masz wątpliwości, czy Twoje dane są prawidłowo przetwarzane przez P4, to możesz wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Szczegółowe informacje znajdziesz na naszej stronie https://www.play.pl/oi.

pobieranie ...

phone name
z abonamentem Red Bull MOBILE SieMa
  • item
w abonamencie
  • item
X zł
X zł
jednorazowo
X zł

Widoczna wysokość abonamentów uwzględnia rabat 5 zł za wybór e-faktury i terminowe płatności oraz rabat 5 zł za zgody marketingowe i na profilowanie.

 
miesięcznie

szukaj: